Kimmietid

februari 13, 2010

Shopping-lördag

Jag gav mig iväg och började min shoppingtur på apoteket, sen tittade jag in på KappAhl, hade tänkt se om de hade någon blus eller tröja men av någon anledning var nästan allt antingen ärmlöst eller kortärmat och det vill jag helst inte ha på vintern. Men däremot så blev det ett par nya byxor hade 25% rabatt så det blev bra pris också. Är lite försiktig med att göra av med pengar nu när jag inte vet hur länge jag ska vara utan jobb men jag behövde byxor så jag slog till. Sedan vandrade jag hem igen. Kände när jag kom hem att jag inte ville slå mig till ro hemma ännu, så jag gick iväg igen på ännu en promenad. Hamnade på ett slags kombinerat Loppis/Marknad som har öppet på helgerna och kom på att min syster tipsat mig om att köpa ansiktskrämer där, det är samma krämer men mycket billigare (hoppas de inte är stulna) så jag köpte mig en ny ansiktskräm. Hittade också lågenergi-glödlampor för 15,- styck så det blev ett par sådana också. Nu har jag varit ute och igång ett bra tag så nu blir det lite soffslapp.

2 Comments:

  • At 2010-02-13 18:30, Anonymous -Nena- said…

    Det är bra när man hittar byxor och det är lite rabatt till dem för annars kostar ju byxor en hel del.

    Undrar om det inte är samma marknad/loppis som mina föräldrar varit på någon gång, låter misstänkt likt.
    De har också fyndat en del och hoppats på att det inte är stulet...

    Hoppas att du haft skönt soffslapp.

     
  • At 2010-02-13 18:35, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag blev nöjd med mitt byxinköp.
    Det finns ett par stycken den jag var på heter Fyndbörsen och är nog den största. Finns mycket skräp men också en del fynd.

    Soffan har varit skön och jag lär nog tillbringa en stor del av kvällen där också =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter