Kimmietid

februari 03, 2010

Inomhusdag

Idag har jag bara varit hemma. Hade tvättid imorse och sen strök jag hela tvätten också. Har tittat efter jobb och fixat lite smått här hemma.
Jag är så less på snö att jag bara inte ville ut, ska skärpa mig imorgon då ska jag promenera igen. Sonens busskort var tomt så jag ska ta en promenad till ett ställe där jag kan ladda det till honom, han får ta mitt så länge.

Sonen sitter nu på sitt rum och pluggar inför ett prov han har imorgon och jag sitter här samtidigt som jag tittar på gårdagens inspelade avsnitt av "So you think you can dance".
Ikväll blir det Carbonara till middag här hemma, vad ska ni ha till middag?

8 Comments:

  • At 2010-02-03 20:26, Blogger Helga - precious said…

    Här blev det en hamburgare på hotellet.

     
  • At 2010-02-03 20:31, Blogger Kimmie said…

    Helga: Svårt att laga egen middag när man är ute och reser. Hoppas hamburgaren smakade fint.

     
  • At 2010-02-03 20:35, Anonymous -Nena- said…

    Ja inte vill man gå ut direkt när det är som det är ute.
    Då är det skönt att ha ett mål, lättare att ta sig ut då.

    Här hemma blev det kassler på risbädd.

     
  • At 2010-02-03 20:35, Blogger Kimmie said…

    Nena: Mmm, Kassler jag frågar oftast när jag behöver ideér =)

     
  • At 2010-02-03 21:03, Blogger Hossan said…

    Jag åt en varm korv på stan :-)
    Köpte bland annat gulaschsoppa på burk och cremefraiche. Kan väl vara gott i det här vädret? Köpte fyra burkar öl till lördag :-)

     
  • At 2010-02-03 21:49, Blogger Kimmie said…

    Gulaschsoppa är jättegott och bra vintermat! Öl gillar jag, det finns vin här också så vi kan välja.

     
  • At 2010-02-04 10:34, Anonymous Pisan said…

    Kikar in och önskar dig en fin torsdag!! KRAMAR!!

     
  • At 2010-02-04 14:06, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack detsamma

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter