Kimmietid

juli 07, 2009

En lugn och skön dag

Idag har vi haft det lugnt och skönt, inte helt utan aktivitet för då blir jag rastlös men lite sådär lagom. Jag var ute och cyklade tidigare idag, tittade på skor - mina skönaste är på upphällningen, tyget inuti skorna lossnar och blir obekväma knölar under fötterna - vill hitta något liknande. Tittade bara på 2 ställen så jag har inte sprungit runt och letat utan mest lullat runt lite.
Så har jag tränat på Cross-trainern - skönt att använda kroppen på ett bra sätt inte gå och bära eller sitta på golvet och skruva.
Sonen har varit med sin kompis hela dagen, de kunde till och med vara ute och spela tennis idag - tidigare har det varit för varmt för sådan aktivitet.
Sedan har jag suttit på uteplatsen med min bok och haft det skönt.
Nu har vi grillat fläskfilé, hittade en grillkrydda som heter "American Steakhouse Seasoning" som jag tillsammans med olivolja kryddade köttet med - det fick en jättefin smak. Jag köpte i första hand kryddan för att burken var fräck =)

Nu sitter jag i soffan med ett glas vin och tittar på CNN, Michael Jacksons Memorial.

5 Comments:

  • At 2009-07-07 19:59, Blogger -Nena- said…

    Låter ju som en helt perfekt dag på semestern.

    Knölar under fötterna är inget skönt.

     
  • At 2009-07-07 23:38, Blogger Helga - precious said…

    Det låter som en behaglig dag...

     
  • At 2009-07-08 00:33, Anonymous Annica said…

    Den perfekta semesterdagen...Inget regn o bara svalt och god middag.

     
  • At 2009-07-08 08:51, Anonymous Hossan said…

    Men alltså hur förvirrad är jag då? Jag är övertygad om att jg kommenterade detta inlägg igår...
    Hmm?!
    Lät som en rätt bra dag - själv hade jag skippat skoletandet och crosstrainern.
    Hoppas att onsdagen också blir bra, vädret ser ut att hålla i sig, skönt att regnskurarna kommer sena kvällar och nätter.

     
  • At 2009-07-08 10:04, Blogger Kimmie said…

    Alla: En riktigt bra ledig dag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter