Kimmietid

juli 06, 2009

I eftermiddag har vi jobbat hårt

Inte så slitsamt och trist som igår men oj vad mycket tid det har tagit.
Vi fick snabbt tag i grejerna på IKEA, alla paket var kompletta och allt var helt.
Sonens pappa var en räddande ängel när han hörde att jag tänkt snöra fast bakhjulet på min cykel på sonens skateboard och dra iväg med den till cykelreparatören - han sa att han hade tid och fixade det till mig. Så snällt - i gengäld så betalade jag de småsaker han skulle köpa på IKEA + att vi hade köpt lite choklad till honom.

Så medan han höll på med min cykel på uteplatsen så satte sonen och jag igång att montera möbler, skrivbordet gick snabbt och var lätt - hurtsen var riktigt jobbig att sätta ihop men blev fin när det väl var klart - sonen håller forfarande på nu att flytta runt grejer på sitt rum, jag har precis tagit dagens andra dusch och hoppas nu kunna hålla mig ren och fräsch resten av dagen.

Nu slipper jag släpa iväg på cykeln imorgon så då siktar jag på en riktigt lat dag - hoppas det blir så =)

4 Comments:

  • At 2009-07-06 23:50, Blogger -Nena- said…

    Hoppas du får din lata dag i morgon.
    Snällt att exet fixade det till dig så du slapp dra iväg med cykelen.

     
  • At 2009-07-07 00:02, Anonymous Hossan said…

    Vilken tur att ni fick ihop hurtsen utan att ha i sönder den (vilket förmodligen hade blivit resultatet om det varit jag om skulle montera något från IKEA)

    Mitt datorbord köpte jag visserligen på Ikea men då jag hittade det i fyndhörnan var det redan monterat :-)

    Ha en lat och skön dag imorgon eller (tittar på klockan) - idag menar jag !

     
  • At 2009-07-07 08:46, Anonymous Pisan said…

    Hoppas du får en riktig lat och härlig dag! Vilket snällt x du har, mitt x skulle aldrig göra så... KRAM!

     
  • At 2009-07-07 09:21, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det börjar bra,sitter här med min kaffekopp.

    Hossan: Det var verkligen en miljon delar och skruvar till en sån liten grej.

    Pisan: Han är en bra exman =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter