Kimmietid

april 04, 2009

Lustige küken

Nej, jag är inte ful i mun =), för några år sedan köpte jag en förpackning med små jättsöta keramik-kycklingar att hänga i påskriset. De inhandlades under lunchrasten och jag satte den lilla lådan på mitt skrivbord - för att ta med mig hem när dagen var slut. Det gick inte att se vad som var i lådan men på den stod texten från rubriken - det hade jag inte lagt märke till när jag köpte dem.
Folk gick in och ut på mitt kontor och till slut kunde en kollega inte hålla sig utan utbrast - Vad i helvete är det du har köpt!! Jag tittade förvånat på henne och hon pekade på texten på lådan. Oj då.
Lustige küken är tyska för ungefär "roliga kycklingar" - kom att tänka på denna historia igår när Hossan var här och jag tog fram lådan för att visa henne.
Tänk vad folks fantasier kan vandra iväg.... =)

Dessa söta små kycklingar hänger nu i mitt påskris, kan inte låta bli att le lite varje gång jag plockar fram dem.

6 Comments:

  • At 2009-04-04 21:27, Anonymous Annica said…

    Haha kan tänka mig vad folk egentligen trodde. Snacka om vara öppen med sitt sexliv troligen.

     
  • At 2009-04-05 10:18, Blogger Hossan said…

    Ja, jag kan riktigt se allas blickar, när de passerade paketet. Precis som om man skulle ställt ett paket med mer "suspekt" innehåll öppet på sitt skrivbord?!

     
  • At 2009-04-05 10:21, Blogger Kimmie said…

    Annica & Hossan: Ibland blir det lite konstigt. =)

     
  • At 2009-04-05 22:11, Blogger -Nena- said…

    *s* som det kan gå ;)

     
  • At 2009-04-06 08:25, Anonymous Anonym said…

    hahahaha... kul minne! Jag plockade påskriset igår och ska klä det idag och pynta lite i övrigt också!

     
  • At 2009-04-06 11:54, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, jag kan inte låta bli att fnissa.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter