Kimmietid

april 03, 2009

Glömsk tonåring

Sonen ringde mig på jobb vid 15,30 och sa att nu skulle han sticka till sin pappa.
Ok, sa jag har du tagit nycklarna? Nej sa han det ska jag göra nu....
20 minuter senare ringer telefonen på jobb - sonen igen....
Nu är jag hos pappa, men jag har glömt nycklarna.
Ok, sa jag igen ring pappa och se om han kommer snart. Sen ringer sonen igen, pappan skulle inte komma hem på en timme ännu. Då tyckte jag att han kunde välja om han ville sitta i trappan och vänta en timme eller om han ville cykla hem och hämta nycklarna.
Nu är det så att hos pappan är det lite klurigt om man har kommit in på bakgården så kan man inte komma ut igen utan nyckel, så där stod han.
Jag lovade att cykla hem, bara slänga in tvätten och sedan börja cykla dit om han inte hade haft turen att någon annan kommit in under tiden så att han kunde ta sig ut. Så när tvätten var inslängd så ringer sonen igen - då hade han blivit utsläppt och var på väg hem igen. Man får se det som bra motion + att han kanske kollar lite nogrannare nästa gång så att han verkligen har med sig allt. Nu har han hämtat nycklarna och återvänt till sin pappas lägenhet igen. =)

6 Comments:

  • At 2009-04-03 18:40, Blogger -Nena- said…

    Vilken tur han blivit utsläppt... brukar det inte vara på andra hållet att man inte kommer in men ut föresten *fniss*

    Ha en bra kväll, du och Hossan.

     
  • At 2009-04-03 20:38, Anonymous Annica said…

    Smart att man inte kan bli utsäpt egentligen.Ev tjuvar blir inlåsta med andra ord.
    Sonen kanske lär sig av läxan att kolla nycklarna en o två ggr att de är med :-)

     
  • At 2009-04-03 22:48, Blogger Kimmie said…

    Nena & Annica: Man kommer in med portkod så det är ganska logiskt trots allt. Men lite jobbigt om man inte ha med sig nycklarna. Som sagt - nästa gång kanske han kolla bättre.

     
  • At 2009-04-04 06:40, Anonymous Hossan said…

    Så sant som det är sagt: Det man inte har i huvudet får man ha i benen. Lite extra motion och jag är säker på att han kommer ihåg nycklarna till nästa gång :-)

     
  • At 2009-04-04 12:00, Anonymous Anonym said…

    Det är nog det bästa sättet att lära sig på...

    Min son glömde sina basketskor en gång när han skulle på en turnering. Vi hade inte bilen hamma, men han hann hem med buss och tillbaka. Han blev bara ca 10 min. sen. Efter det har han aldrig glömt skorna - hårt, men vad gör man.

     
  • At 2009-04-04 13:07, Blogger Kimmie said…

    Hossan & Helga: Ja, ibland få man väl helt enkelt lära sig av sina misstag. Det lär nog dröja tills han glömmer dem igen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter