Kimmietid

februari 26, 2009

Kväll igen

Både sonen och jag tycker att veckan gått extra snabbt - konstigt att det är fredag igen imorgon.
På lunchen idag åkte jag ut med kollegan, så kom jag till apoteket och fick köpt en extra fet hudkräm som kanske kan hjälpa min supertorra hud. Känns bra när jag smörjer in med den i varje fall.
Sonen och jag har ätit pyttipanna till middag och det var gott! Så har jag gått igenom och sorterat ut en massa videofilmer som jag inte ska ha kvar - man tittar ju inte på videofilmer längre, Hossans systerdotter ville tydligen ha dem och det är kul om de kan komma till nytta.
Nu kan jag få plats för DVD-filmer på ett vettigt sätt istället.
Det blev en hel del så vi får väl se om jag kan få med mig dem till Hossan på söndag - annars får jag dela upp det och ta lite i taget.

8 Comments:

  • At 2009-02-26 20:29, Anonymous Anonym said…

    Oj att ni orkar..Hossan röjer hemma så lederna skriker och du tömmer hos dig.
    Själv blundar jag för allt just nu

     
  • At 2009-02-26 20:33, Blogger Kimmie said…

    Annica: Ibland är det skönt att bara blunda, att packa ihop filmerna var inte så farligt.
    Känns bra att bli av med saker som bara tar plats.

     
  • At 2009-02-26 21:39, Blogger -Nena- said…

    Har också en massa videofilmer som mest bara står och samlar damm + alla barnfilmer som ligger i kartonger i förrådet.
    Borde kanske hitta någon som kan ta hand om dem.

     
  • At 2009-02-27 07:59, Blogger Hossan said…

    Men vi kan komma förbi och hämta filmerna så slipper du släpa runt med dem!

    Annica: JAg "orkar" i princip bara EN gång om året och inte ens då orkar jag egentligen utan det känns bara som ett måste... Som jag brukade säga till min mamma när jag var liten och hon städade: "Ska det komma någon?"

     
  • At 2009-02-27 08:17, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, skönt att röja.

    Hossan: Ja, det kanske vore en bra idé - det blev en stor papperskasse full. Lite bökigt på cykeln.

     
  • At 2009-02-27 08:51, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag hör med syster sen ringer vi innan och kollar att du är hemma.

     
  • At 2009-02-27 08:53, Anonymous Anonym said…

    På landet har vi en videobandspelare och där kan man köpa videofilmer på loppisar för 10-20:- . Helt OK. Vi kan se DVD:er också på en gammal TV-spelskonsoll.

     
  • At 2009-02-27 09:32, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag har också kvar videon men det blir mest att man någon gång när man vill spela in två program så tar jag ett på den och ett på DVD:n och det händer inte ofta.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter