Kimmietid

december 05, 2008

Drömlägenheten

Träffen hos väninnan var trevlig och deras nya lägenhet var en dröm. Mitt i City, gigantiskt stor (har aldrig sett en så stor lägenhet), högt i tak, gammaldags stora höga dubbeldörrar och samtidigt som all gammal charm fanns kvar så var hela lägenheten tipp/topp modernt renoverad. Vågar inte tänka på vad det kan kosta att bo så flott men det var kul att besöka henne.
I vilket fall som helst så hade vi trevligt, mycket snack och god mat. Kaffe sent på kvällen har gett mig för lite sömn men det var det värt och så är det ju fredag också!!!

5 Comments:

  • At 2008-12-05 08:46, Anonymous Anonym said…

    Så skulle jag vilja bo någon gång, Just nu bor vi i 70-tal. Innan barnen bodde vi i 40-tal.

     
  • At 2008-12-05 09:37, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, jag bor i 90-tal och takhöjden finns ju inte riktigt på det sättet. Jag har också bott i gamla lägenheter tidigare och det är fint.

     
  • At 2008-12-05 16:32, Anonymous Anonym said…

    Ja, lägenheten var enormt fin!
    Maten god, men min kropp hade så ont att jag nästan inte visste hur jag skulle stå ut de sista timmarna utan att bli otrevlig. Sov inget på hela natten pga värken som var värre än vanligt. Jättedålig i magen hela dagen idag och det var urjobbigt att jobba.
    Nu är jag hemma - fruktansvärt ont och fryser så jag skakar (trots att vi har typ 30 grader varmt på jobb) 38,4 i temp - tyck synd om mig! Jag inser att jag nog inte kan vara social längre om det inte är en dag som jag vilat resten av dagen..... Ledsen! :-C
    Skriver här för min blogg fungerar förstås inte

     
  • At 2008-12-05 17:01, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det märktes ingenting på dig du var som vanligt hur trevlig som helst. Hoppas du kryar på dig i helgen försök vila mycket och var lite självisk.

     
  • At 2008-12-05 18:43, Blogger -Nena- said…

    När jag flyttade hemifrån och maken och jag skaffade lägenhet hade vi en stor fin med högt i tak och stuckatur i taket och allt det där. Trivdes jättebra men tyvärr fanns ingen plats för barn, jo kanske första året men inte sen och tyvärr låg den i en stad där jag inte ville bo med barn.
    Kul att ha bott så ett tag i alla fall.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter