Kimmietid

november 09, 2008

Särbo på fixarhumör

Han fick upp den nya persiennen i sonens rum igår och det blev jättesnyggt. Tänk vad en sån liten sak kan göra skillnad. Den gamla persiennen satt i fönstret när vi flyttade hit och det gjorde stor skillnad med en ny - Så stor skillnad att jag bestämt mig för att byta ut alla persienner i alla rum.
När persiennen var på plats så började särbon greja med min badrumsvask, vattnet har runnit ner VÄLDIGT långsamt på sistone och han var trött på det så han tog isär och rengjorde rören och nu var det problemet löst också.

Medans han höll på med allt detta så lagade jag lasagne, sallad och vitlöksbröd till oss som vi hade till middag. Mycket mumsigt!

Nu har särbon åkt vidare för att fixa på annat håll, han skulle byta däck till sin mamma.

2 Comments:

  • At 2008-11-09 10:20, Anonymous Anonym said…

    När kommer särbon hit? :-D
    Jag har en del som behöver fixas - fniss, fniss, fniss.

    Lät som en effektiv och skön lördag, tyvärr ingen vinst på lotto, jag lämnar in nytt i veckan.

    Skulle det visa sig vara influensan så får den faktiskt ta och hålla sig borta för jag ska jobba imorgon! Bra att mina föräldrar vaccinerat sig, ska ju på något vis ta mig dit och fira far ju. Något annat är inte tänkbart....

    Ha det gott!

    Kram från Hossan

     
  • At 2008-11-09 10:38, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Din stackare, du får fira din pappa litegrann och sedan gå hem och vila inför morgondagen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter