Kimmietid

november 06, 2008

Idag för 15 år sedan

Blev jag mamma till världens sötaste lilla kille! Han är ju inte så liten längre men lika söt i mina ögon i varje fall.
Den dagen var jag ute och cyklade på förmiddagen, när jag kom hem kändes magen lite annorlunda och på eftermiddagen satte cirkusen igång.
Han föddes strax efter 21 på kvällen.
Från den stunden så blev min värld helt annorlunda och så mycket bättre!

Vi har ju redan haft kalas och han har redan fått sin nya dator som är den stora presenten så idag fick han några småpresenter nu på morgonen och ikväll så kommer hans pappa till oss så ska vi äta lite gott och ha en mysig kväll.
Hoppas att sonen slipper den äckliga traditionen att bli "Äggad" på skolan, han var lite orolig för det eftersom han också tycker det är äckligt och han brukar aldrig själv vara med och göra så mot andra.

4 Comments:

  • At 2008-11-06 09:32, Anonymous Anonym said…

    Det där "äggandet" har Nena skrivit om tidigare. Det måste vara något Skånskt. Himla dum idé iallafall. De borde hissa honom och sjunga istället. Hälsa och gratulera från bloggHelga.

     
  • At 2008-11-06 10:47, Blogger -Nena- said…

    Grattis till sonen!

    Ja det där äggandet kan man verkligen vara utan och dottern är glad att hon fyller en söndag denna gången.
    Håller med Helga att de borde sjungas för och hissas istället.

     
  • At 2008-11-06 11:11, Blogger Kimmie said…

    Helga & Nena: Ska hälsa och gratulera sonen.
    Ja, visst är det en dum idé med äggen, men alltid är det något när jag gick i skolan var det kokosbollar.

     
  • At 2008-11-07 20:23, Anonymous Anonym said…

    Vaddå äggad? Alltså när man fyller 15 eller alla födelsedagar? Fy vad äckligt oavsett vad! När man har födelsedag ska väl folk vara lite extra snälla eller.....
    Han fick höra min ljuva stämma i telefon ialla fall, om det sen var snällt eller inte - det är ju tradition :-) /Hossan

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter