Kimmietid

september 25, 2008

Den perfekta presenten


Det var rejält dimmigt en stund imorse, lite underligt för när jag cyklade till jobb var det soligt men fuktigt och sedan när jag kommit fram så kom dimman snabbt.
Vi fick vår grillkväll igår och det blev gott. Sedan satt vi och tittade på Idol och käkade clementiner, ICA har börjat sälja dem och jag köpte några i förrgår som jag och sonen omedelbart åt upp så igår köpte särbon med sig en påse och det gick åt en del då också. Det är så underbart gott och så var det ju länge sedan sist. Någon fördel med höst finns det trots allt.

Så har jag kommit på den perfekta presenten till särbon - en Grynings-simulator.
Låter knäppt men han har jättesvårt att ta sig upp ur sängen den mörka årstiden och den här manicken ökar gradvis på ljuset i rummet under en halvtimmes tid för att på utsatt tid sätta igång med fågelkvitter. Om någon är intresserad så heter den "Philips HF 3451" Wake up light.
Jag är övertygad om att han kommer att gilla den. Ni ser hur den ser ut på bilden ovan.

5 Comments:

  • At 2008-09-25 15:00, Blogger -Nena- said…

    Så clementinerna är goda. Jag stod och tittade på dem här om här om dagen men köpte inga. Kanske man skulle gjort.

    Låter ju som en bra present. Hade nog varit lämpligt här hemma också.

     
  • At 2008-09-25 17:37, Anonymous Anonym said…

    Ha ha ha - Ja där hittade du den rätta presenten :-)
    Undrar om de funkar?
    Han är ju glad för tekniska prylar.

    Jag hade behövt något som gjorde att jag somnade när jag la mig.
    Helst en strömbrytare till hjärnan så att tankarna försvinner och man får sova drömlöst.

     
  • At 2008-09-25 20:03, Blogger Kimmie said…

    Nena: Clementinerna är jättegoda.
    Du ska helt klart testa dem om de kommit till er affär också.

    Hossan: Jag skämtar alltså inte han ska få denna. Eftersom den är rätt dyr så har jag kollat med honom om han vill ha den och han blev jätteglad. Det finns dokumenterat av läkare att den är till stor hjälp för folk som har problem med mörkret.

     
  • At 2008-09-26 08:06, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag trodde verkligen INTE att du skojade och tyckte att det var en jättebra present! De uppfinner så mycket roliga (och andvändbara) prylar. Sorry om mitt förra inlägg lät nedlåtande över den fina presenten, verkligen inte min mening (fast det vet du)
    Snart helg!
    Ha det gott!

     
  • At 2008-09-26 08:07, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Nej, inte alls nedlåtande bara roat. En på jobb trodde att jag skämtade också. Det är ju en lite udda sak.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter