Kimmietid

juli 14, 2008

Måndag morgon

Jag har verkligen blivit skönt slö på denna semestern - när jag vaknade vid halvnio tyckte jag att det var tidigt.
Idag ska vi ut på utflykt - jag, sonen, särbon och min ena syster ska åka till Kiviks marknad.
När vi var små åkte vi varje år till Sjöbo marknad - det var en given familjetradition - min pappa kom ursprungligen från österlen så det var en vana han hade från sin barndom.
Jag och särbon bytte denna traditon mot Kivik för några år sedan - där är så vackert. Ja, inte just på marknaden kanske men omgivningarna. Så idag bär det iväg, min syster blev jätteglad när jag frågade eftersom hon också tycker det är kul men hennes man avskyr sådant.
Hoppas att vi slipper regn.

1 Comments:

  • At 2008-07-14 12:37, Blogger -Nena- said…

    Just nu hänger regnet i luften här men jag hoppas att ni slipper det då n är i Kivik.
    Vi åker alltid till Sjöbomarknad och förhoppningsvis blir det så även i år.
    Ha det gott!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter