Kimmietid

februari 21, 2008

Lunchpromenad

Det blev det minsann en idag, en kollega lyckades dra med mig ut trots att jag egentligen inte orkade - det var jätteskönt. Grått är det ute men det började inte regna förrän precis när vi hunnit tillbaka till kontoret.

Ikväll ska jag kolla upp lite recept inför lördagens buffé.
Hittills har jag kommit fram till:

Jätteräkor med Aioli och amerikansk coctailsås.
Kyckling sweet chili
Örtmarinerad fläskfilé
Sallad
Bröd
Rostade potatis i balsamvinäger och honung.
Lite goda ostar kanske.

Den där potatisrätten har jag aldrig gjort men det lät gott tyckte jag. Nå, jag får fundera lite till.
Sen måste jag komma på någon god dessert också. Som är lätt att göra.
Särbon har sänts till systemet idag för att inhandla viner.
(Nu blev jag nästan hungrig av att tänka på mat)

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter