Kimmietid

december 22, 2006

Så kom den till slut

denna härliga fredag jag längtat så efter. Ska vara ledig ett tag och det ska bli/är så skönt.
Sonen är hos sin pappa ikväll men han kommer hem redan imorgon, han ville vara hemma under julen. Jag är ju jultokig och han gillar det. Hos pappa finns ett par adventsljustakar och lite pynt som sonen gjort men det är väl inte riktigt detsamma som allt mojs vi har här hemma.
Julafton firar vi ändå tillsammans allihop, både jag, sonen, särbon och pappan ska hem till min syster för att fira. Det är så skönt att vi har en så bra relation, min sons pappa är en mycket god vän till mig nu. Eftersom sonen sett en del andra skilsmässor bland kompisar där det inte gått lika smidigt så är han väldigt glad att vi har det såhär.
Idag fick vi sluta lite tidigare på jobb så jag har besökt minneslunden och tänt ljus för min pappa och min moster. Sedan har jag dammsugit och provsmakat julskinkan ett antal gånger.
Nu tror jag nog att jag ska lägga mig på soffan någon timme innan det är dags för sängen.
Denna ledighet ska bli underbar!

2 Comments:

  • At 2006-12-22 23:37, Anonymous Anonym said…

    Det måste ju vara skönt att du och sonens pappa kan vara så goda vänner.

    Hoppas att du får en underbar julhelg!!

    Kram!

     
  • At 2006-12-23 17:10, Blogger Kimmie said…

    Detsamma till dig och din familj!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter