Kimmietid

december 05, 2006

En stolt mamma

Varför är det fel att vara stolt över sina barn!
Folk sitter ofta och drar upp alla otillräckligheter deras barn har men nämner så sällan sina barns goda egenskaper. Det är precis som om det inte är ok att vara stolt över sina barn när de inte längre är riktigt små.

Om man då berättar något bra;
- som att jag är glad att det går bra i skolan för min son.
- Jag är jätteglad att han hittills aldrig haft problem att få nya kompisar +
behålla gamla. (Man var ju allt lite orolig när han bytte skola)
- Jag är glad för att han är snäll och omtänksam och har förmågan att
känna empati när något jobbigt händer någon i hans närhet.

Naturligtvis har han också sidor som inte är helt perfekta.
Han är ju lite lat och lite väl förtjust i att sitta vid datorn.
Han slarvar bort en del prylar och det är såklart irriterande. Men jag tycker att detta är småsaker jämfört med det goda. Men det finns människor som verkar finna det irriterande att man inte sitter och klagar över sitt/sina barn.

Det väljer jag att strunta i. Min son är en härlig kille och det är jag väldigt glad för.

5 Comments:

  • At 2006-12-05 18:50, Anonymous Anonym said…

    Naturligtvis ska man få vara en stolt mamma! Bra inlägg!

     
  • At 2006-12-05 19:04, Blogger Unknown said…

    Hej på dig Kimmie (det heter jag på Yahoo) jag heter Kimberly kallas Kim, Vimsan, Kimsan och Nicci(av de som vet mitt andra namn) Kärt barn har många namn sägs det.

    Jag är vimsiga kimsan på aftonbladets blogg och såg din signatur i Livs blogg och tänkte... "har jag kommenterat där" men sen tänkte jag.. NEJ jag heter ju Vimsan här (HA HA)

    Snacka om att vara VIMSIG...

    Ha en trevlig kväll... Jag finns förresten här också men på engelska
    Me Myself and The World (finns länk från min blogg på aftonbladet)

    Kimberly

     
  • At 2006-12-05 20:16, Anonymous Anonym said…

    Ja, om fler barn och ungdomar var som din son så hade världen haft en ljusare framtid!
    Han är en underbar kille - Kimmies son.

     
  • At 2006-12-05 20:17, Anonymous Anonym said…

    Tänk att det har jag också funderat över.
    Har ett par bekanta som jämt pratar om det som är jobbigt och trist med deras barn. Tror aldrig att jag hört något positivt om dem någon gång.

    Jag är stolt över mina döttrar och det de gör. De är fina och duktiga och omtänksamma.
    Visst har de också fel och brister men vem har inte det? Men varför ska man hela tiden tänka på det?

    Nej jag tycker vi ska fortsätta vara stolta över våra barn och även "skryta" om det ;)

     
  • At 2006-12-06 08:19, Anonymous Anonym said…

    Tack för responsen, var lite frustrerad efter att suttit på en lunchrast och hört personer bara klaga på sina barn. Dessa barn har jag dessutom träffat och de är hur fina som helst. Kan inte vara lätt om man förväntas vara perfekt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter