Kimmietid

november 29, 2006

Rånförsök

Igår hände det som man hela tiden varnar sonen för och själv är rädd för.
När han skulle cykla hem från träningen var det 2 rötägg som tyckte sig ha rätt till hans prylar. Det cyklade en framför honom och en bredvid och snackade om att han hade mobiltelefon för den syntes i byxfickan.
När de stannade så att han blev tvungen att bromsa så hade sonen sinnesnärvaro nog att vräka fram foten så att killen på cykeln framför (de stod alltså stilla då) ramlade omkull, sedan stack han snabbt åt sidan och cyklade så fort han kunde därifrån, den andra killen följde efter men hade enligt sonen för liten cykel så han hann inte med.

Vi har pratat om detta innan och jag har alltid sagt att det är bättre att bli av med saker och komma hem oskadd men han säger att han blev arg och inte hann tänka. Rädslan kom när han kom hem då blev han helt skakig.
Jag sa inte det till sonen men inom mig kan jag inte låta bli att tänka - hoppas han slog sig. Det är inte snällt men det är för j-gt att de ska komma undan med sånt här. Nu vågar jag inte låta sonen cykla den trafikmässigt säkraste vägen hem längre utan nu får han ta en annan väg + att ett tag framöver kommer jag att hämta honom.

Huvudsaken är att han är oskadd!!

5 Comments:

  • At 2006-11-29 12:44, Anonymous Anonym said…

    Usch stackars din son.
    Kan inet förstå varför folk inte kan låta varandra vara och inte hålla på som de gör.

    Vad skönt att det gick bra.
    Jag är som du och säger till töserna att skit i prylarna så länge ni kommer helskinnade ifrån det.
    Prylar är just bara prylar.

     
  • At 2006-11-29 13:52, Anonymous Anonym said…

    Usch, sånt ska ju inte behöva hända...
    Men det var ju skönt att allt gick väl.

    Hoppas att du får en fin dag!

     
  • At 2006-11-29 16:30, Anonymous Anonym said…

    Stackars honom!
    Hälsa honom så gott från mig.
    Tur att det gick så bra som det trots allt gjorde.
    Jag hoppas att killen slog sig riktigt illa! Och att den andre cyklade och ramlade när han skulle vidare. Så det så!!

     
  • At 2006-11-30 08:04, Anonymous Anonym said…

    Tack för era snälla kommentarer, sonen mår bra!

     
  • At 2006-11-30 08:19, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Stackars sonen.... stackars dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter