Kimmietid

november 28, 2006

Känns som vår

Snart är det 1:a december och så känns det nästan som vår ute, skumt.

Gårdags kvällen ägnades åt att handla, byta gardiner i vardagsrummet och att förhöra sonen inför biologi-prov som är imorgon. Ikväll ska sonen träna så det blir sen middag och Prison Break för oss ikväll. Han ska plugga färdigt inför provet före träningen. Han kunde det rätt så bra redan igår men han är helt ointresserad av diverse alger och mojs, och det är inte utan att jag kan förstå det. Det är rätt svårt att svara på hans fråga; när ska jag ha nytta av detta, jag vill ju jobba med datorer.
Men jag kör med standardsvaret, man kan aldrig lära sig för mycket.. det är bra med allmänbildning. Saken är ju den att mycket av det man själv tyckte var onödigt - har ju visat sig vara rätt onödigt.

2 Comments:

  • At 2006-11-28 22:07, Anonymous Anonym said…

    Så mycket prov!!!

    Ha ha ha - bra inställning (rätt mkt är onödigt, tur du inte säger det till honom)

    Eller som min far sa: Ju mer man läser desto dummare blir man (tack för den!)

     
  • At 2006-11-29 07:42, Anonymous Anonym said…

    Visst är det svårt att förstå att vi går in i december månad på fredag.
    Det känns ju inte alls så när man går ut.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter