Kimmietid

oktober 10, 2009

Stönar och stånkar

Sonen och jag har ätit en god lördagsmiddag, det blev lövbiff och det var så gott.
Nu är jag pust och stön mätt =)

Inte mycket nytta jag gjort idag, jag har legat på soffan med en bok ett bra tag.
Suttit vid datorn lite till och från en hel del.
Städat badrummet har jag gjort så det var lite nytta. Det blev ingen promenad - kände att jag cyklat runt en hel del så det fick räcka. Min syster kom in en sväng, hon och hennes man skulle röja stugan inför vintersäsongen - Nu är det på gång på riktigt. Sonen har bara varit hemma med mig idag, han kände för en slapp lördag utan att hitta på för mycket. Rätt mysigt att han kan tycka det är skönt att gå och drälla med mig en hel lördag när han snart är 16 år =) - han har varit en cykeltur till Kjell & Co - och köpt något som såg ut som plåster men som var till att sätta fast på datamusen så att den glider snabbare och lättare och inte skrapar bordet.
Han har planer med kompisar imorgon istället och då får jag nog göra lite mer nytta känner jag =). Nu ska jag ta mig ett glas vin och hitta något kul att titta på.

5 Comments:

  • At 2009-10-10 22:18, Anonymous -Nena- said…

    Lövbiff ÄR gott :)

    Skönt att bara ta det lugnt också en dag.

     
  • At 2009-10-10 22:54, Blogger Kimmie said…

    Nena: Yep, en gemensam favorit för mig och sonen =)

     
  • At 2009-10-11 10:06, Blogger Hossan said…

    Gott med lövbiff, det var evigheter sen jag åt det.

    Skönt att ligga och läsa.

    Jag var tvungen att ta på mig jacka igår, annars har jag bara haft fleesekofta med eller på. Riktigt kallt igår.

    Mamma hälsar tillbaka

     
  • At 2009-10-11 10:28, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Fniss jag fattade det först som om du legat och läst med jacka på =)

     
  • At 2009-10-11 11:20, Blogger Hossan said…

    Ha ha ha, ja, det skulle i och för sig inte vara något konstigt när det gäller mig, men nu menade jag när jag var ute :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter