Kimmietid

juli 24, 2009

Sista semesterdagen

Sista semesterdagen - oj vad vi har jobbat idag =).
Igår ringde transportföretaget och sa att sonens madrass skulle levereras idag.
Detta är flera veckor innan de sagt, så på kvällen igår så satte jag in en annons på hans gamla säng på blocket. Så morgonen började med att madrassen kom fem över nio, vid 12 var jag och klippte mig och när jag kom hem hade vi fått ett svar på annonsen. Jag ringde upp och vid 15-tiden kom en man och tittade, han tyckte den var fin men ville hämta sin fru för säkerhets skull. De kom båda och betalade direkt och ska hämta den senare ikväll. Sedan har sonen och jag skruvat isär den gamla sängen som nu tar upp hela min hall. Vi har satt ihop den nya sängen som nu står på plats. Nu är jag så trött - det blir väl ett krafttag till för jag får väl hjälpa till att bära ut allt sedan men inget mer sen idag. Jag är helt slut i kroppen men så nöjd, tänk vad vi haft tur hela vägen med att sälja hans gamla möbler.
Hans rum fattas nu bara några småsaker, han ska så småningom ha en ny matta och en ny läslampa vid sängen. Inget jättestort eller jättetungt.
Nu har sonen stuckit till sin pappa och jag ska vila tills de kommer och hämtar sängen.

6 Comments:

  • At 2009-07-24 19:04, Anonymous Annica said…

    Snacka om att du har haft tur med dina annonser. Månne du varit för billiga annonser? Nåja bättre än att det ligger kvar i en längre tid o stör och samlar damm

     
  • At 2009-07-24 19:27, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag har kollat andra som säljer liknande saker och satt priset lite under och det har visst funkat. Sen är det rätt fina saker vi har sålt. Så skönt när det går så lätt.

     
  • At 2009-07-24 19:45, Blogger -Nena- said…

    Vilken tur att ni blivit av med allt så snabbt... nu blir jag mer och mer sugen på att ta tag i allt som vi sagt att vi skulle försöka sälja men som inte blivit av.
    Smart att ligga lite under de andra men inte för mycket.

    Hoppas du slipper slita för mycket.

     
  • At 2009-07-24 21:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Många har nog varit hemma och fixat denna sommaren istället för att resa och pga ekonomin köper nog många begagnat också.
    Men detta har gått oerhört bra, så skönt att bli av med sängen som var den största prylen - hade varit jobbigt att trycka in den i källaren.

     
  • At 2009-07-25 09:27, Blogger Hossan said…

    Bra flyt! Jobbigt för kroppen dock.
    Härligt att det blev fixat nu innan semestern tog slut!!!

     
  • At 2009-07-25 10:40, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, det är så skönt av man slipper skynda hem för att ta emot eventuella köpare efter jobb.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter