Kimmietid

april 18, 2009

Pippin fick pippi

Vaknade först till vid 6-tiden - drack lite vatten, gick på toaletten, öppnade ett par fönster en liten springa och gick sedan tillbaka till sängen. Ett par timmar senare vaknade jag av att undulaten fått spader! Det öppna fönstret gjorde att han kunde höra fåglarna utanför och han ville tydligen prata med dem. Vilket väsen!
Nåja, det gjorde inte så mycket jag låg kvar och läste ett tag och sedan blev det lugn och skön frukost - en favorit för mig är grovt bröd med skivat kokt ägg och kaviar på det. Ett par muggar kaffe sedan är man redo för en ny dag.
Nu har jag småstartat på städningen och inser att det är dammigt här - solen döljer ingenting.

En skön lördag till er!

8 Comments:

  • At 2009-04-18 10:51, Blogger Hossan said…

    Jasså, den KAN prata?! Den är alltid knäpptyst och dödstilla när jag är där. =) Den är nog livrädd för mig.

    Städa borde jag verkligen göra jag med! (borde, säger inte att jag kommer att göra det)

     
  • At 2009-04-18 11:07, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Han kan men han vill inte så ofta =)

     
  • At 2009-04-18 11:58, Anonymous Anonym said…

    Tror jag det att pippi fick pippi när fönstret stod öppet och alla kompisarna var där utanför...

     
  • At 2009-04-18 12:03, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, han ville nog ut till dem. Han får stå i sin bur på uteplatsen lite senare idag.

     
  • At 2009-04-18 16:46, Blogger -Nena- said…

    Se där då har jag fått veta något nytt om Kimmie idag då... att det finns en undulat hemma hos henne *S*
    Det hade jag inte en aning om.

    Skönt med en lugn morgon även om pippin fått lite spader :)

     
  • At 2009-04-18 17:07, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä, han är världens tråkigaste husdjur så jag nämner inte honom så ofta - vi hade en jättehärlig undulat före denna som var så kul och som var med överallt från rum till rum så vi ville ha en ny när han dog, denna vill inte ha med människor att göra alls =(

     
  • At 2009-04-18 17:33, Anonymous Pisan said…

    Att dammet syns så när solen kommer fram är väl enda nackdelen med fint väder...
    Hoppas du har en fin lördag! :-) Kramis!

     
  • At 2009-04-18 19:29, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Precis men det får man stå ut med solen är underbar! Ha en skön lördagskväll.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter