Kimmietid

november 23, 2008

Älskar saffransdoften

Lussekatterna är klara och det har blivit lite smakprov - mums vad gott det var.
Min ena syster kom och ringde på tidigare idag, precis när degen skulle jäsa, så hon kunde inte få något smakprov men vi drack lite kaffe och tog en pepparkaka istället, sen vandrade hon vidare till nästa syster som bor väldigt nära mig.
Nu har tvätten blivit struken också och det blir inte mer jobb idag, vi lagade fläskfilé och råstekt potatis igår och det blev rätt mycket över så vi har middag till idag också. Skönt.
Imorgon är det måndag igen - det går lite för fort när man är ledig tycker jag.

4 Comments:

  • At 2008-11-23 16:27, Anonymous Anonym said…

    Så mumsigt!
    Både med maten (jag missade) och lussebullarna!!

     
  • At 2008-11-23 17:49, Anonymous Anonym said…

    Gott med lussebullar... Jag fick också rester från gårdagens herrmiddag - det var jättegott!!

     
  • At 2008-11-23 18:02, Blogger -Nena- said…

    Skön när man har rester så det går lätt att fixa middagen.
    Här hemma fuskar vi och låter pizzabagaren fixa vår middag :)

     
  • At 2008-11-23 18:51, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, jag sa ju att du skulle ha kommit hit.

    Helga: Säkert jättegoda rester, det lät gott i varje fall.

    Nena: Pizza är gott det med.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter