Kimmietid

augusti 21, 2008

Vi hade tur igår

När vi grillat klart så öppnade sig himlen fullständigt det riktigt vräkte ner. Skönt att vi var klara - att stå ute i det hade inte varit kul.
Maten blev god och vi grillade så mycket att sonen och jag kan ha det till middag idag också -
då behöver jag bara fixa lite tillbehör.
Sonen har tyckt det har varit helt ok att vara i skolan, skönt. Det har väl varit kul att träffa de kompisar han inte sett under sommaren - vi har ju valt en skola till honom som inte ligger precis där vi bor så man springer inte på klasskamrater om de inte planerat det.
Hittills har han bara fått en läxa och det är ett större jobb som ska vara klart i Oktober först så det har han inte behövt stressa igång med på en gång.

Så har det plötsligt blivit höstlikt väder och man märker då att sonen växt mer än vad man trodde under sommaren. Vi får nog ut och handla lite mer kläder snart. En del tröjor har blivit för korta. Nya jeans köpte vi ju några par men där behövs fortfarande något mer par.

3 Comments:

  • At 2008-08-21 11:14, Anonymous Anonym said…

    Sonen köper bara kläder när jag "tvingar" på honom nytt... Dottern däremot vill ha nytt hela tiden även om det gamla är helt OK enligt mig...

     
  • At 2008-08-21 16:37, Anonymous Anonym said…

    Ja, det var som om hösten bara kom och slog oss skoningslöst i huvudet på en gång...! Trist med vädret, men skönt med rutiner igen, tycker jag! Kram!

     
  • At 2008-08-22 08:12, Blogger -Nena- said…

    Vilken tur att ni hann bli klara innan regnet kom.
    Här har det också vuxits mycket under sommaren. Mest den lilla men jag såg nu på morgonen att jeansen på den stora nog gick på sista versen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter