Kimmietid

augusti 26, 2008

Ett jättekul kväll

Oj, vad trevligt vi hade! Lägenheten var oerhört fin, maten var kanon och allt annat också bra.
Hon bjöd på thai-mat inte italienskt som jag först trodde.
När vi kom fick vi minivårrullar och ingerfärsstekta räkor med dippsåser, till det Singah-öl.
Sedan blev det en underbar wok med härliga grönsaker och kycklingfilé också ris så klart, till detta ett gott vitt vin.
Till dessert hade hon gjort hemgjord glass gjord på lime, grape och kokosmjölk. Allt var supergott.
Det har blivit alldeles för lite sömn, vi slutade i vettig tid men hon har en riktig espresso-maskin och hur gott är det, två rejäla koppar därifrån så försvann chansen till normal sömn.
Jag tror jag måste skaffa mig en sådan maskin, det finns ju koffein-fritt också att köpa till dem.

Hon blev glad för presenten hon fick, vi hade köpt badskum och bodyscrub på Bodyshop till henne och en bukett vita liljor. En bra kväll - och jag kan ju lägga mig tidigare ikväll.

2 Comments:

  • At 2008-08-26 18:10, Blogger -Nena- said…

    Låter ju som en riktig toppenkväll och jag hoppas du kan ta igen sömnen i natt.

     
  • At 2008-08-27 10:36, Anonymous Anonym said…

    Det låter som en kväll i min smak - thaimat går inte av för hackor och espresso på det. MUMS!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter