Kimmietid

juni 26, 2008

Redan Torsdag

Igårkväll grillade vi och vädret var så fint att vi kunde sitta ute och äta också, härligt!
Det blev ju grillad kycklingfilé och grillad kycklingcabanoss, till detta färskpotatis, Café de paris sås och sallad. Mumsigt. Vi åt alla med god aptit.
Sonen och hans kompis verkade ha kul, de sov gott imorse när jag och särbon gav oss iväg för att jobba, antagligen sover de fortfarande.

Om solen fortsätter skina så sticker jag nog ut och köper lite blommor på lunchrasten, har några krukor på väggen på uteplatsen där blommorna inte var så fina längre + en större urna som inte såg så kul ut heller - får väl se om jag kan hitta något fint att sätta där.
Funderade också på att ladda upp med jordgubbar och göra sylt. Det är ju så gott med hemgjord sylt - har alltid fått en massa burkar från min mamma men nu när man inte har henne längre så kanske jag skulle ge mig på det själv.
 
Hit Counter
Free Counter