Kimmietid

juni 19, 2008

Nu är jag hemma igen!

Vi har haft en underbar vecka i Rom. Det har varit riktigt varmt men bara för varmt igår, den sista dagen. Då var det fuktigt också så man blev helt blöt bara man rörde sig.
Vi har besökt massor av sevärdheter t.ex:
Colosseum, Pantheon, Peterskyrkan, Vatikanen ett antal slott och fina byggnader, Fontana di Trevi, Spanska Trappan m.m m.m.
Sen har vi strosat i den underbara staden, shoppat lite och ätit mycket.
Deras glass klår allt - jag är glasstokig och detta var en oerhörd njutning.
Sedan är ju maten också fantastisk. Allt har varit toppen.
Hotellet var hur fint som helst, vi hade som tur var bokat rum med luftkonditionering, den behövdes också hade vi en liten kyl också så vi kunde ha kall läsk, vatten och öl i den.
Frukostbuffén var mumsig. Ja, som ni hör jag är helnöjd.
Nu snurrar tvättmaskinerna och jag har fyllt kylen och imorgon är det midsommarafton och fest.
Hoppas att alla ni har det rikgtigt bra - ska försöka läsa ikapp era bloggar under helgen.

1 Comments:

  • At 2008-06-19 18:25, Blogger -Nena- said…

    Välkommen hem och det låter verkligen som om ni haft det toppen. Skönt och tur att det inte var för varmt alla dagarna.
    Jättefina bilder.

    Tack för dina ord i min blogg

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter