Kimmietid

maj 23, 2008

Ibland är det lite tungt

Kanske är det för att det är Mors dag på söndag.... vet inte men det är lite jobbigt just nu.
Jösses vad man kan sakna någon. Det går inte en dag utan att jag saknar båda mina föräldrar men just nu tänker jag på min mamma hela tiden.
Förra året satt jag hos henne och käkade räkmackor på Mors dag och det är så sjukt att jag inte kan åka dit och sitta och snacka om allt. Det blir ju mer hanterbart hela tiden men detta tar verkligen tid och alla "speciella" dagar är jobbiga.

Jag får väl se mig som lyckligt lottad som hade två underbara människor som föräldrar.
Alla har inte den turen.

1 Comments:

  • At 2008-05-24 08:13, Anonymous Anonym said…

    Jag känner verkligen med dig!

    Har svårt för att förstå att man faktiskt KAN leva vidare - fast det måste man ju........

    Hos oss är det olika viljor som ställer till besvär. Pappa är dålig och vill inte att det ska komma någon, mamma är trött men vill naturligtvis att vi ska få komma. Men behöver hjälp med handling och dukning. Bror vill att ALLA ska komma dit samtidigt (vad nu det ska ha för betydelse - bara för att HAN ska få snacka med alla de andra?) Jag trodde det var mor vi skulle fira och ta hand om lite extra?!
    Någon vill inte komma när de andra kommer osv i all oändlighet och själv är jag både fysiskt o psykiskt trött. Kan sätta mig och böla utan anleding när arbetsdagen är slut, sover inte om nätterna och jobbar som ett svin om dagarna (typ 10 timmar/dag den gångna veckan) Sen tillkommer restiden med 3-4 timmar.

    Nästa morsdag blir kanske inte lika jobbig.....? Hoppas jag!

    Kramar från muntergöken Hossan

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter