Kimmietid

maj 08, 2007

Barn ska ha det bra

Jag har så svårt att klara av när det händer barn något, det är givetvis inte bra när vuxna drabbas men man blir väldigt blödig som förälder.
Tänker på den engelska familjen vars 3-åriga dotter försvunnit på semestern från deras rum. Jag hade inte lämnat så små barn ensamma på ett hotellrum men det hade varit mer för att jag inte ville att de skulle vakna ensamma och bli rädda, inte tänker man att någon ska komma och ta barnen. Var kommer plötsligt alla dessa vidriga typer ifrån - de verkar ju finnas överallt - vad är det som händer?

2 Comments:

  • At 2007-05-08 15:05, Anonymous Anonym said…

    Usch ja...det är hemskt otäckt.. Jag hade inte heller vågat lämna barn ensamma så.

     
  • At 2007-05-08 19:40, Anonymous Anonym said…

    Låter inte riktigt normalt att lämna sina barn ensamma på ett hotellrum, men det låter ännu mer vridet att någon skulle komma in och ta dem under tiden...
    Förbannad, arg och rädd är vad man blir!!!

    Eller som det som hände i Ludvigsborg mitt framför ögonen på några skolbarn. Där ett av barnen ringer sin pappa och säger att "en man blöder från hals, mage och överallt men här finns inga vuxna".
    Vilken bild har hon på näthinnan när hon ska sova, vad drömmer hon om på natten?

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter