Kimmietid

oktober 31, 2006

Huliganfest

När min son fyllde 5 år hade vi en stor Halloween fest med massor av barn.
Vi hade bjudit alla hos hans dagmamma, alla barnen på gården och en hel del andra vi känner. Sonen var Dracula och jag var Häxa.
Min särbo berättade för sin mamma om denna fest vi skulle ha.

Min särbos mamma är inte så bevandrad i dessa nymodigheter.
En kvinna från landet som aldrig hört talas om detta innan.

Några dagar senare pratade han med henne i telefon och då ställde hon frågan:
- Hur gick det nu med den där Huligan festen ni skulle ha?


Så kanske ska jag säga "Happy Huligan" istället! =)

3 Comments:

  • At 2006-10-31 11:42, Anonymous Anonym said…

    Haha..ja, Huliganfest var något nytt.

    Hoppas att du får en fin dag!

    *kram*

     
  • At 2006-10-31 22:53, Anonymous Anonym said…

    Hehe. Huliganfest är kanske mer passande.... ;)

    Iaf här, där firandet har kommit ett par steg längre fram, än hemma i Sverige.
    Himmel vilket liv det har varit (och fortfarande är) ikväll.
    Men roligt har de. :)

     
  • At 2006-11-01 01:53, Anonymous Anonym said…

    *s*
    Huliganfest ja det kanske man ska kalla det för istället.
    Förra året fick vi både bus och godis.
    Jag vet inte om vi var för snåla med godiset, de fick ju bara klubbor och en massa lösgodis var, för på morgonen efter så var bilens bakre del inkletad i ägg.
    I år hade jag ärende ut då de var här och ringde på och fick godis. Ville slippa tvätta bil igen :(

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter