Kimmietid

februari 14, 2009

Blommorna beställda

Min syster ringde igår kväll och vi bestämde att ta det idag istället så vi träffades vid blomsteraffären vid 11 idag. Så har vi beställt vackra blommor till begravningen. Känns fortfarande helt overkligt - nu beställer jag blommor till hennes begravning förra fredagen pratade jag i telefon med henne två gånger och vi pratade om den efterlängtade våren.

Så har jag fixat en rabarberpaj tills ikvälll när Hossan kommer och nu har jag muffins fyllda med mandelmassa och äpplen i ugnen - man får försöka göra något normalt och jag brukar alltid baka något gott som sonen med kompisar kan ha och smaska på under lovet. Dessutom känns det bättre att göra något aktivt.
Om ca en timme ska jag vara hos frisören - bara klippa topparna lite och tunna min tunga lugg.

5 Comments:

  • At 2009-02-14 13:32, Anonymous Anonym said…

    Klippte mitt hår själv idag. Tog dryga 5 cm från längden.
    Eftersom det var en bra bit ner över axlarna så var det enkelt att bara ta saxen. Och det ojämna syns inte (om det nu blev det) för jag har självlockigt.
    Men tror ni någon i huset märker att jag klippt håret??Nu är det jämnlångt med axlarna.
    Hmpss..ja se karlar de är det enda jag har i huset och märker inget.
    Ha en fin alla hjärtans dag också

     
  • At 2009-02-14 14:30, Blogger Kimmie said…

    Annica: Känner igen det där - en gång klippte jag vad jag tyckte var ganska kort och stor skillnad -ingen märkte något.

     
  • At 2009-02-14 15:01, Anonymous Anonym said…

    Jag brukar klippa mig med nagelsaxen - Ha ha ha - och mitt hår är just nu en bit ner på ryggen, men jag har det alltid i hästsvans så man ser inte hur långt det är. Men luggen fungerar bra att klippa med nagelsaxen ;-)

    Jag ska inspektera den nya klippningen och se om det är så illa som du själv tycker.

    Rabarberpaj - MUMS!

     
  • At 2009-02-14 16:48, Blogger -Nena- said…

    Åh rabarbepaj *mums*
    Ha en skön kväll

     
  • At 2009-02-15 10:22, Anonymous Anonym said…

    Jag förstår att det måste kännas overkligt alltihop. Kramar till dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter