Kimmietid

augusti 28, 2008

Torsdag eftermiddag

Konstig dag idag, imorse började det med att kollegan vi var hos i måndags fick ett sånt samtal som ingen förälder vill ha. Hennes son hade blivit påkörd när han kom på sin moped av en bil.
Ambulans och polis var på väg. Man blir helt kall!
Han är tack och lov helt ok, bara lite omskakad, mopeden han fått för inte så länge sedan var i spillror. Men vad spelar det för roll i det stora hela. Han var ok!
En halvtimme senare får en annan kollega ett samtal att larmet gått i deras hus så då fick hon fara iväg men det var som tur var falskt alarm.
Mycket action mitt på morgonen.
Nu längtar jag tills det ska bli 16,00 så att jag får ta mig hemåt. Känner mig trött och seg idag och det ska bli skönt med kväll.
Därhemma väntar tvättid.

2 Comments:

  • At 2008-08-28 20:42, Blogger -Nena- said…

    Vad skönt att sonen till kollegan klarade sig, moppar det går ju att ersätta men inte söner.
    Tur också att det var falsklarm hos din andra kollega och att det sen slutade där och inte blev med obehagliga samtal.

     
  • At 2008-08-30 08:44, Anonymous Anonym said…

    Har inte den kollegan varit med om tillräckligt på sistone??!! Tur att han var okej!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter