Kimmietid

juli 24, 2008

Gränden

Det blev middag på Gränden igår, härligaste sommar-restaurangen i Malmö (tycker jag).
Sonen och särbon åt köttspett och jag åt kycklingspett. Att sitta på denna underbara uteservering med alla blommor och öppna eldar är så härligt - det känns verkligen som om man vore vid medelhavet någonstans.

Idag har börjat lite sämre än gårdagen, en tavla brakade imorse ner i sonens rum, efter detta välte han ner en krukväxt när han skulle fixa med persiennerna sedan gick jag till soprummet och där hade någon tappat en persika som jag halkade på och trillade i eländet, kladdig och med skrubbsår reste jag mig. Så nu kan det bara bli bättre - det är ju strålande sommarväder i varje fall. Om det är lika fint imorgon så finns det risk för bad. Idag ska vi bara ta det lugnt - sonen har bestämt med en kompis och ska snart iväg - jag ska byta ut lite krukväxter på uteplatsen.

2 Comments:

  • At 2008-07-24 21:50, Anonymous Anonym said…

    Maximal otur!

    Hoppas att resten av dagen blev bra!

    Verkar som om vi får lite sommardagar i alla fall

     
  • At 2008-07-25 12:06, Anonymous Anonym said…

    Oj, oj, oj, vilken start på dagen.... Bäst att hålla sig hemma kanske - en sådan dag ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter