Kimmietid

december 07, 2007

Gräslig start på Fredagen

Jag är helt slut. När jag kom fram till jobb imorse så hann jag bara sätta igång min dator och hänga av mig sen ringde sonen. Han var på skolan och kunde inte hitta sina nycklar.
Han trodde att han bara tagit cykelnykeln och att resten låg kvar hemma. Han kunde ju inte ens komma åt sina böcker som finns i skåpet på skolan.
Så på med regnstället och iväg på cykeln - först hem - inga nycklar fanns där - letade fram reservnyckeln till hans skåp i varje fall och tänkte att han fick ta mina nycklar så länge och cyklade iväg i ösregnet igen till hans skola. Väl där fick han komma ut från lektionen och skulle ta emot nycklarna och jag säger - Har du verkligen letat överallt. Han säger - Ja, jag lägger alltid dom i byxfickan. En tanke slår mig. Det ösregnade när han cyklade också, han hade regnbyxor på sig och mycket riktigt där var de!
Skönt att de inte var borta, mindre skönt att cykla stan runt som en galning. Det är inte några jättesmå avstånd det handlar om och detta dessutom i ösregn! Vilken tur att det är fredag.
 
Hit Counter
Free Counter