Kimmietid

november 19, 2007

Lussekatter och julblommor

Jag var och handlade lite på lunchen och affären hade förutom allt julpynt helt fullt med julblommor och hade börjat sälja lussekatter redan. Jag kände det innan som om jag var ute i god tid eftersom jag så smått börjat köpa julklappar men där blev man ju nästan stressad.
Jag var alltså i affären för att köpa pasta, mjölk och ketchup inte för att julhandla.

Mörkt är det ute som bara den redan, ikväll ska sonen och jag äta spagetti och köttfärssås.
Lätt att fixa och smakar gott. Så ska han förhöras inför provet imorgon.

5 veckor till ledighet.

2 Comments:

  • At 2007-11-19 18:35, Anonymous Anonym said…

    Makaroner och köttfärssås var min lunch idag och igår med för den delen och det lär bli lunch för morgondagen med. Jag vet hur man varierar kosten! ;-)

    Jag som trodde att du hade handlat hela hemmet fullt med julblommor redan. Gäller att läsa ordentligt!

     
  • At 2007-11-20 07:20, Anonymous Anonym said…

    Lussebullar har de haft några veckor i vår affär men julblommor har jag inte sett några än.
    Julklapparna är ut-tänkta men inte handlade än.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter