Kimmietid

augusti 16, 2006

Vilken röra

Har beställt en soffa till min sons rum - och den har nu ankommit till transportbolaget här i Malmö. Så långt är ju allt bra. Men jag hade beställt hemkörning + avisering på min mobil eftersom jag varit ute och farit en hel del under sommaren och de inte kunde säga exakt när den skulle komma vid beställningstillfället. Transportbolaget säger nu att de har ingen information om vare sig denna typ av avisering vilket i och för sig kvittar eftersom jag ju hunnit tillbaks hem nu eller UTKÖRNING. Soffan ska hämtas säger de. Vad kul. Mitt transportmedel är en cykel!
Nåja efter tusen samtal har min exman erbjudit sig att låna en firmabil och fixa det. Det gick ju inte heller att få fram hur stort paketet var bara att det fanns där. Tack och lov för snälla exmän!
Sonen blir glad - det är en 2-sits bäddsoffa, enklare när kompisar ska sova över och mysigare när de sitter och tittar på film eller spelar TV-spel.
Jag vill att saker ska funka bara..... utan trassel......

1 Comments:

  • At 2006-08-16 16:18, Anonymous Anonym said…

    Strul, strul, strul! :(

    Du fick säkert betala för hemleveransen med kan jag tänka mig!

    Bra att sonens far ställer upp :)
    Särbons bil är alldeles för liten, och det hade sett kul ut om du försökte få hem den på din cykel. ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter