Kimmietid

maj 27, 2009

Fullständigt utskälld

Ett samtal på jobb idag, en kille som erbjöd utlands-investeringar och absolut skulle ha tag på min chef. Min chef sa -Åh, gud nej inte han - inte idag, kan du bli av med honom. Jaha, så jag sa att han satt upptagen resten utav dagen och frågade om jag kunde ta ett meddelande. Karlen blir fullkomligt galen och börja vråla åt mig och skälla ut mig (på engelska) om usla svenskar och dålig arbetsmoral och gud vet allt!

Jag måste undra hur man säljer något med den attityden?
Jag förklarade lugnt att han nog blev arg på fel person nu, jag bara svarade i telefonen i detta fallet, detta satte igång ännu en harang. Då kändes det lite skönt när jag sa - I am now hanging up, you have a good afternoon - och sen la jag på luren. Undrar om han ringer fler gånger? Känns alltid skönt när man fortsatt vara lugn och trevlig hur vidriga de än kan vara, jag känner det som att de måste känna sig ännu dummare i efterhand då.
Får väl erkänna att några mindre trevliga ord slank ur mig efter att jag lagt på luren =)

7 Comments:

  • At 2009-05-27 20:41, Anonymous Annica said…

    Vilken jäkla säljare han är som skäller ner olk bara för han inte får tala med den han önskade. Sådana skulle jag be dit pepparn växer som boss om de betedde si så mot personal.

     
  • At 2009-05-27 20:44, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag har fått chefens tillåtelse att bli av med honom hur jag vill om han återkommer =)

     
  • At 2009-05-28 08:38, Blogger Helga - precious said…

    Skönt att du skötte det så bra - då känns det som om man vunnit...


    Han inser nog efteråt vilken idiot han varit.

     
  • At 2009-05-28 08:47, Anonymous Hossan said…

    Jag VEM vill ha med en sån "säljare" att göra? Jävla ouppfostrat!

    Skönt att du kunde behålla lugnet! Så gott man mår då, även om orden måste komma ut när luren lagts på :-D

     
  • At 2009-05-28 09:10, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, vissa vräker ur sig hur som helst.

    Hossan: Vi kommer inte att använda hans tjänster i varje fall =)

     
  • At 2009-05-28 14:02, Blogger -Nena- said…

    Men vilken människa.
    Bra att du kunde behålla lugnet, men det retade säkert honom en del.

     
  • At 2009-05-28 14:19, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det var min förhoppning =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter