Kimmietid

maj 08, 2008

Domen i Rödeby

Ja, vad ska man säga. Det känns overkligt att man kan skjuta en 15-åring eller någon annan och sedan bara gå fri.
Jag tror säkert att familjen var oerhört pressad och jag kan förstå att man går långt för att skydda sin familj - men kunde det inte räckt att skjuta i luften.
I USA ser man ofta skyltar (framförallt på landsbygden) "Trespassers will be shot" och de skyltarna gav mig en rysning varenda gång vi körde förbi en sån när jag bodde där.
Jag vill inte att vi ska bli sådana här.
Sedan undrar man var i helvete de här ungdomarnas föräldrar var när de fick springa runt och trakassera andra.

2 Comments:

  • At 2008-05-08 17:55, Anonymous Anonym said…

    Ja, visst är det tragiskt särskilt för de efterlevande men jag undrar verkligen hur mycket folk ska tåla från omgivningen innan det är ok att säga STOPP.
    Att skjuta någon är klart ingen bra lösning...

     
  • At 2008-05-09 08:28, Anonymous Anonym said…

    En väldigt märklig icke-dom. Nog för att de var trakasserade och allt - det var förskräckligt.

    Däremot att gå ostraffad från att ha skjutit ihjäl någon. Det känns märkligt!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter