Kimmietid

mars 14, 2008

Droger överallt

Var på föräldramöte igår och fick info om droger - de finns överallt.
Barn så unga som 12 år tas in till drogtester av oroliga föräldrar.
Herregud, man blir ju livrädd! Enligt personen som talade så finns det gott om billigt kokain i Skåne just nu och alla möjliga ungdomar testar visst - och inte var det dyrt heller.
Sen fanns någon ny drog som tydligen inte syns på drogtester än.

Världen är verkligen förändrad sen man själv var tonåring, visst droger fanns då också och kanske jag har växt upp väldigt skyddat men jag hade inte en aning var sådant fanns och kände inte (vad jag vet) någon som höll på med det. Det var något för nedgångna konstiga gubbar - inte något som kompisar i högstadiet höll på med.

Ibland vill man bara ta sin underbara unge och hålla kvar honom skyddad där hemma.

1 Comments:

  • At 2008-03-14 12:35, Anonymous Anonym said…

    Ja man undrar ju vart världen är på väg :(
    Kan inte heller minnas att jag stött på det under min tonårstid men man levde kanske som du säger väldigt skyddat.

    /Nena

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter