Kimmietid

februari 05, 2007

Störigt besök i butiken

Igår skull jag snabbt in i matbutiken och ladda lite småsaker inför veckostarten. Bara lite bröd, mjölk och grönsaker typ.
Först skulle jag panta, jag stoppar i en flaska och det går åt skogen direkt.
Nåja, medans jag väntar på hjälp så pantar jag lite burkar, ingen kommer.
Då går jag och säger ifrån och det kommer en tjej som inte knappt vet hur man öppnar apparaten. Hon öppnar och stänger och trycker på en knapp säkert 10 gånger, samma sak hela tiden fast det inte händer något av denna åtgärd. Jag påpekar att jag kan se var flaskan sitter och att det kanske beror på den. Nä, säger hon och fortsätter trycka ut felkodslappar med samma meddelande på varje. Till slut så säger hon - nä, jag får hämta någon
annan. En äldre dam kommer och öppnar maskinen tar direkt ut flaskan som låg där inne och stänger maskinen. Toppen! så jag stoppar i alla mina flaskor och när jag sedan trycker för att få ut kvittot så kommer inget.
Jag kallar återigen på hjälp och som tur var kom den äldre damen igen och ser att pappert är slut - PGA att den unga tjejen tryckte ut 47 kvitton med samma felmedellande på. GRRRR!
Hon handskrev ett kvitto till mig så jag slapp vänta, tack och lov.

Så går jag in och plockar ihop vad jag ska ha, gå till kassan betalar och går ut . Larmet börjar vråla! Vad i hela friden. De kollar så jag inte köpt något som är larmat som de missat och sedan går tjejen i kassan igenom med min kass och det är då tyst. Jag går själv igenom och det är tyst.
Som tur var jag hade inte pallat mer trassel pga felaktig utrustning.
Det tog mig nästan 1 timme att handla lite småsaker i butiken runt hörnet.

3 Comments:

  • At 2007-02-05 21:10, Anonymous Anonym said…

    Stackars dig!
    Vilken pest!!!

    Man känner sig som en stor bov när larmet tjuter och ändå VET man att man inte gjort något.

     
  • At 2007-02-06 19:13, Anonymous Anonym said…

    Vad hände med att kunden alltid har rätt? Tänkte på att du sa ifrån om flaskan men att det inet var den ;)

    Usch när det piper i den där grunkorna så känner man sig som en tjuv trots att man inte har tagit något. Man känner också alla andras blickar *ryser*

     
  • At 2007-02-07 09:10, Anonymous Anonym said…

    Nej sånt kan var väldigt frusterande.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter